مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت : تکمیل و راه اندازی بانک اطلاعات کاداستر ، ضروری است و از بسیاری از امور و هزینه های موازی در امور مرتبط با کاداستر خواهد کاست.

علی کریمی در سومین جلسه مجمع عالی بسیج حقوقدانان استان یزد با مفید ارزیابی کردن راه اندازی بانک اطلاعات کاداستر ، افزود : بسیاری از معضلات موجود در بحث زمین با اجرای این طرح کاهش خواهد یافت و در بحث جلوگیری از زمین خواری ، تجاوز به اراضی دولتی و کاهش پرونده های مطروحه در مراجع ذیصلاح قضایی گام های اساسی برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به انجام بسیاری از امور موازی در ارتباط با بحث کاداستر خاطرنشان کرد : هم اکنون مواردی شامل برداشت موقعیت املاک ، خرید عکس های هوایی ، خرید نقشه و تجهیزات نقشه برداری اموری است که دستگاه ها و اداراتی که در امر کاداستر بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول هستند بطور موازی انجام می پذیرد که با اجرای طرح کاداستر فراگیر ، سایر ادارات مرتبط ، بدون صرف هزینه و اتلاف وقت ، تمامی امور مرتبط خود را می توانند از اداره کل ثبت اسناد و املاک پیگیری نمایند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تصریح کرد : در حال حاضر 13 اداره به امور جانمایی و برداشت دقیق زمین احتیاج دارند که چنانچه کل اعتبار این طرح تنها در یک اداره صرف و امور مرتبط به همان اداره ارجاء شود این موضوع با سرعت ، دقت ، کیفیت و هماهنگی بسیار بهتری انجام می پذیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد :  یکی از مهمترین زیرساختهای جامعه و دولت ، کاداستر فرگیر است که اداره ثبت اسناد به عنوان متولی مالکیت ، حافظ حقوق اشخاص حقیقی ، حقوقی و دولتی است  در این مسیر نیازمند حمایت های بیشتری است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا